Skolevalgresultater for Vennesla videregående skole

NSD - Norsk senter for forskningsdata er nasjonal arrangør av skolevalget. Utdanningsdirektoratet har det overordnede ansvar. Ved bruk av resultatene, vennligst referer til NSD og Utdanningsdirektoratet.

Valgår:

PartiValgresultat 2005 prosent
RV
22.0
SV
13.0
A
8.3
SP
4.6
MDG
0.2
KrF
12.5
V
1.7
H
4.2
FrP
30.1
NKP
0.2
PP
0.2
KYST
0.2
KS
0.0
DEM
2.2
AML
0.2
PS
0.2

Tips: Du kan klikke på partinavnene for å ta dem ut eller legge dem til grafen. Grafen viser de største etablerte partiene. Mindre partier og partier/lister som bare har vært aktive ved noen valg, er samlet i kategorien "Andre".

2005 2003 2001 1999 1997 1995 1993 1991 1989
PartiStemmer%+/-%%%%%%%%
Andre---3.612.72.20.53.88.50.00.0
RV9022.0-*4.3*1.8*0.61.10.9
SV5313.0+0.412.613.922.213.84.219.019.86.3
A348.3+0.97.45.97.211.716.910.95.59.5
SP194.6-6.310.92.72.45.17.311.316.61.5
MDG10.2-*1.6*0.9*1.81.51.3
KrF5112.5+3.98.627.016.536.836.225.428.421.6
V71.7+1.50.21.10.72.35.32.82.34.4
H174.2-24.428.610.728.28.511.65.89.112.9
FrP12330.1+4.525.617.918.417.011.19.713.139.7
NKP10.20.00.20.3*0.5***0.4
PP10.2-1.21.4*2.21.13.63.62.71.5
KYST10.2+0.20.01.6******
KS00.00.00.00.3***0.6**
DEM92.2+1.30.9*******
AML10.2-********
PS10.2-********

Kolonnen "+/-" viser endring i prosentpoeng i forhold til skolevalget 2003. * = Partiet stilte ikke til valg.

Valgstatistikk
2005 2003 2001 1999 1997 1995 1993 1991 1989
Antall stemmeberettigede 492 538 484 509 556 550 638 677 630
Antall avgitte stemmer 415 454 375 421 453 467
Deltakerprosent 84.3% 84.4% 77.5% 82.7% 81.5% 84.9% 77.7% 70.2% 83.5%
Antall gyldige stemmer 409 430 374 418 435 450 496 475 527
Antall forkastede stemmer 6 24 1 3 18 17
Antall blanke stemmer
Antall ugyldige stemmer

Eventuelle blanke felt betyr manglende data.

Valginfo
2005
Fullt navn Vennesla videregående skole
Kort navn Vennesla vgs.
Kommune Vennesla
Fylke Vest-Agder
Valgform E-valg
Nettadresse* www.vennesla.vgs.no

For forklaring av valgformene, klikk her. *) Nettadressen er siste registrerte nettadresse.