Skolevalgresultater for Sentrum videregående skole

NSD - Norsk senter for forskningsdata er nasjonal arrangør av skolevalget. Utdanningsdirektoratet har det overordnede ansvar. Ved bruk av resultatene, vennligst referer til NSD og Utdanningsdirektoratet.

Valgår:

PartiValgresultat 2015 prosent
Rødt
5.9
SV
3.2
A
22.9
SP
8.0
MDG
8.5
KrF
1.0
V
7.6
H
11.5
FrP
28.8
PP
2.0
DK
0.7

Tips: Du kan klikke på partinavnene for å ta dem ut eller legge dem til grafen. Grafen viser de største etablerte partiene. Mindre partier og partier/lister som bare har vært aktive ved noen valg, er samlet i kategorien "Andre".

2015 2013 2011 2009 2003 1999 1997 1995 1993 1991 1989
PartiStemmer%+/-%%%%%%%%%%
Andre---7.20.71.518.55.26.06.56.39.41.4
Rødt245.9+3.42.51.72.4*******
SV133.2-3.97.16.612.425.815.79.648.848.345.810.7
A9422.9+0.522.422.717.512.229.029.816.614.214.340.0
SP338.0+4.23.89.05.68.14.48.66.212.66.26.7
MDG358.5+4.73.80.20.7**0.7***9.0
KrF41.0+0.50.51.40.21.04.46.01.51.31.41.3
V317.6+0.27.410.98.01.32.42.30.31.31.01.3
H4711.5-4.315.818.210.96.25.86.66.27.78.56.3
FrP11828.8+0.628.223.436.724.730.729.113.37.313.323.3
PP82.0+1.20.85.24.12.12.41.30.61.0**
DK30.7+0.20.5*********

Kolonnen "+/-" viser endring i prosentpoeng i forhold til skolevalget 2013. * = Partiet stilte ikke til valg.

Valgstatistikk
2015 2013 2011 2009 2003 1999 1997 1995 1993 1991 1989
Antall stemmeberettigede 569 573 586 586 605 340 373 445 570 566 542
Antall avgitte stemmer 471 475 470 473 454 293 302 392
Deltakerprosent 82.8% 82.9% 80.2% 80.7% 75.0% 86.2% 81.0% 88.1% 91.6% 87.6% 96.5%
Antall gyldige stemmer 410 393 423 412 384 293 302 338 522 496 523
Antall forkastede stemmer 61 82 47 61 70 0 0 54
Antall blanke stemmer 61 82 47 61
Antall ugyldige stemmer 0 0 0 0

Eventuelle blanke felt betyr manglende data.

Valginfo
2015
Fullt navn Sentrum videregående skole
Kort navn Sentrum vgs.
Kommune Kongsvinger
Fylke Hedmark
Valgform Papirvalg
Nettadresse* www.sentrum.vgs.no

For forklaring av valgformene, klikk her. *) Nettadressen er siste registrerte nettadresse.