Skolevalgresultater for Verdal, Nord-Trøndelag

NSD - Norsk senter for forskningsdata er nasjonal arrangør av skolevalget. Utdanningsdirektoratet har det overordnede ansvar. Ved bruk av resultatene, vennligst referer til NSD og Utdanningsdirektoratet.

Valgår:

PartiValgresultat 2005 prosent
RV
5.3
SV
19.0
A
19.9
SP
10.4
MDG
0.9
KrF
1.2
V
2.7
H
9.5
FrP
28.2
KYST
2.1
KS
0.9
DEM
0.0

Tips: Du kan klikke på partinavnene for å ta dem ut eller legge dem til grafen. Grafen viser de største etablerte partiene. Mindre partier og partier/lister som bare har vært aktive ved noen valg, er samlet i kategorien "Andre".

2005 2003 2001 1999 1997 1995 1993 1991 1989
PartiStemmer%+/-%%%%%%%%
Andre---0.14.50.32.90.07.30.15.2
RV185.3+3.91.42.31.82.05.88.52.00.4
SV6419.0-2.521.525.613.17.318.415.430.929.3
A6719.9+7.412.511.610.147.920.119.617.616.8
SP3510.4-2.813.28.532.012.030.434.128.512.0
MDG30.9+0.90.02.80.62.91.3**0.2
KrF41.2-1.22.43.41.82.73.91.02.31.6
V92.7+1.71.06.04.01.51.92.41.83.8
H329.5-1.611.19.71.21.07.53.25.55.7
FrP9528.2-6.935.123.635.119.810.78.511.325.0
KYST72.1+0.41.71.4******
KS30.9-*0.6******
DEM00.00.00.0*******

Kolonnen "+/-" viser endring i prosentpoeng i forhold til skolevalget 2003. * = Partiet stilte ikke til valg.

Valgstatistikk
2005 2003 2001 1999 1997 1995 1993 1991 1989
Deltakerskoler 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Elever fra deltakerskolene 505 450 464 435 567 618 628 710 745
Antall avgitte stemmer 337 314 379 334 424 478
Deltakerprosent 66.7% 69.8% 81.7% 76.8% 74.8% 77.3%
Antall gyldige stemmer 337 288 352 328 409 467 505 488 559
Antall forkastede stemmer 0 26 27 6 15 11
Antall blanke stemmer
Antall ugyldige stemmer

Blanke felt betyr manglende data. Antall blanke og ugyldige stemmer er summen av blanke og ugyldige stemmer for de skolene som har valgt å rapportere dette. Se listen under for statistikk for hver skole.

Deltakerskoler i Verdal, Nord-Trøndelag i 2005
Skole Valgform Elever Avgitte Deltakerprosent Gyldige Forkastede Blanke Ugyldige
Verdal vgs. Papirvalg 505 337 66.7 337 0

For forklaring av valgformene, klikk her.