Skolevalgresultater for Oppdal, Sør-Trøndelag

NSD - Norsk senter for forskningsdata er nasjonal arrangør av skolevalget. Utdanningsdirektoratet har det overordnede ansvar. Ved bruk av resultatene, vennligst referer til NSD og Utdanningsdirektoratet.

Valgår:

PartiValgresultat 2001 prosent
RV
4.4
SV
11.9
A
12.3
SP
8.4
MDG
0.9
KrF
14.5
V
3.1
H
8.4
FrP
29.1
NKP
0.0
PP
0.9
FLP
0.4
KYST
0.4
KS
0.0
NFP
0.4
DPP
4.0
SD
0.9

Tips: Du kan klikke på partinavnene for å ta dem ut eller legge dem til grafen. Grafen viser de største etablerte partiene. Mindre partier og partier/lister som bare har vært aktive ved noen valg, er samlet i kategorien "Andre".

2001 1999 1997 1995 1993 1991 1989
PartiStemmer%+/-%%%%%%
Andre---0.01.00.02.00.00.1
RV104.4+1.82.64.74.13.21.40.3
SV2711.9+5.96.015.27.017.110.44.1
A2812.3-1.013.338.226.623.415.133.9
SP198.4-0.69.08.425.527.528.011.4
MDG20.9-0.41.32.65.90.34.31.1
KrF3314.5+11.13.45.22.22.25.44.9
V73.1+2.20.91.03.74.43.96.0
H198.4-33.742.13.79.26.325.116.8
FrP6629.1+13.215.915.29.26.06.521.4
NKP00.0-1.71.71.6*1.9*0.0
PP20.9-3.03.91.66.60.3**
FLP10.4-*1.6*5.4**
KYST10.4-******
KS00.0-******
NFP10.4-******
DPP94.0-******
SD20.9-******

Kolonnen "+/-" viser endring i prosentpoeng i forhold til skolevalget 1999. * = Partiet stilte ikke til valg.

Valgstatistikk
2001 1999 1997 1995 1993 1991 1989
Deltakerskoler 1 1 1 1 1 1 1
Elever fra deltakerskolene 289 321 282 314 401 404 395
Antall avgitte stemmer 243 255 221 274
Deltakerprosent 84.1% 79.4% 78.4% 87.3%
Antall gyldige stemmer 227 233 191 271 316 279 369
Antall forkastede stemmer 16 22 30 3
Antall blanke stemmer
Antall ugyldige stemmer

Blanke felt betyr manglende data. Antall blanke og ugyldige stemmer er summen av blanke og ugyldige stemmer for de skolene som har valgt å rapportere dette. Se listen under for statistikk for hver skole.

Deltakerskoler i Oppdal, Sør-Trøndelag i 2001
Skole Valgform Elever Avgitte Deltakerprosent Gyldige Forkastede Blanke Ugyldige
Oppdal vgs. Papirvalg 289 243 84.1 227 16

For forklaring av valgformene, klikk her.