Skolevalgresultater for Vanylven, Møre og Romsdal

NSD - Norsk senter for forskningsdata er nasjonal arrangør av skolevalget. Utdanningsdirektoratet har det overordnede ansvar. Ved bruk av resultatene, vennligst referer til NSD og Utdanningsdirektoratet.

Valgår:

PartiValgresultat 2015 prosent
Rødt
0.0
SV
0.0
A
41.2
SP
0.0
MDG
0.0
KrF
0.0
V
0.0
H
35.3
FrP
23.5
PIR
0.0
PP
0.0
SL/TLS
0.0
DEM
0.0
DK
0.0
UVS
0.0
NML
0.0

Tips: Du kan klikke på partinavnene for å ta dem ut eller legge dem til grafen. Grafen viser de største etablerte partiene. Mindre partier og partier/lister som bare har vært aktive ved noen valg, er samlet i kategorien "Andre".

2015 2013 2011 2003 1999 1995 1993
PartiStemmer%+/-%%%%%%
Andre---0.02.620.09.60.00.0
Rødt00.00.00.02.6****
SV00.00.00.00.026.00.00.07.0
A741.2+36.44.831.66.013.520.02.3
SP00.0-9.59.510.56.07.752.923.3
MDG00.00.00.02.60.0***
KrF00.0-2.42.45.32.025.08.63.5
V00.00.00.00.04.05.80.050.0
H635.3-12.347.65.36.00.010.05.8
FrP423.5-0.323.834.230.036.57.15.8
PIR00.00.00.0*****
PP00.0-*0.00.01.90.02.3
SL/TLS00.0-*5.30.0*1.4*
DEM00.00.00.00.00.0***
DK00.0-11.911.9*****
UVS00.0-******
NML00.0-******

Kolonnen "+/-" viser endring i prosentpoeng i forhold til skolevalget 2013. * = Partiet stilte ikke til valg.

Valgstatistikk
2015 2013 2011 2003 1999 1995 1993
Deltakerskoler 1 1 1 1 1 1 1
Elever fra deltakerskolene 22 51 51 60 52 80 95
Antall avgitte stemmer 19 45 41 51 52 70
Deltakerprosent 86.4% 88.2% 80.4% 85.0% 100.0% 87.5%
Antall gyldige stemmer 17 42 38 50 52 70 86
Antall forkastede stemmer 2 3 3 1 0 0
Antall blanke stemmer 2 3 3
Antall ugyldige stemmer 0 0 0

Blanke felt betyr manglende data. Antall blanke og ugyldige stemmer er summen av blanke og ugyldige stemmer for de skolene som har valgt å rapportere dette. Se listen under for statistikk for hver skole.

Deltakerskoler i Vanylven, Møre og Romsdal i 2015
Skole Valgform Elever Avgitte Deltakerprosent Gyldige Forkastede Blanke Ugyldige
Herøy vgs., avd. Vanylven Papirvalg 22 19 86.4 17 2 2 0

For forklaring av valgformene, klikk her.